Monday, April 25, 2005

SERONOK.....

Hai anda semua.......
saya masih di pejabat saya yg indah lagi.hari ni saya panas la kerana semalam saya bermain futsal.saya suka bersukan...anda pun kena bersukan juga untuk menjaga kesihatan supaya badan kita cergas dan otak kita cerdas.hari ini mood saya tidak berapa ok sangat tapi lepas ni saya rasa saya ok saja.
dulu mesti anda semasa kecil suka dan seronok menyanyi kan.saya pun..saya belajar bermain gitar ketika umur saya 11 tahun..masa itu punya la susah..nak buat chord A minor pun jari tak sampai...saya masih teringat lagu kegemaran saya semasa matapelajaran muzik di sekolah rendah..marilah kita menyanyi bersama-sama...

dayung sampan dayung dayunglah laju..
menuju ke seberang..
sampai berdayung kita bergembira..
menyanyi ramai ramai...

awak semua tahu nyanyi tak lagu ini..kalau awak tak tahu nanti kalau jumpa saya nyanyi..saya janji tau..dan anda semua kena la dengar...

pastu kan saya pun suka lagu ciptaan rakan rakan sekolah saya yang kretif kerana mengubah liril lagu seperti...

sampaikan salam
cekodok bawah tilam
awak mandi kolam
tak pakai seluar dalam....

wakakakkakaka...bagus la bebudak dulu...mesti awak semua mahu lagi kan...

sekarang lagu yang seterusnya iaitu apa ntah tapi dulu dorang ni kumpulan ilusi....tajuk lagu saya dah lupa la...

aku yang kehilangan
kaki dan juga tangan akibat satu kemalangan...
ala saya terlupa la lirik seterusnya...maafkan saya...

tapi awak semua ingat tak lagu kaum hawa masa sekolah rendah.....
ala lagu hmmmmmmmm....
assalamualikum
kum apa kombat
bat apa batman
man apa mentol
tol apa tolak
lak apa laksa
sa apa sepak(tadak kesinambungan)
pak apa pakcik
cik apa cicak
ca apa cawan
wan apa one two..(kira sampai ten)

apa lagi untuk saya suratkan dalam blog saya hari ini.......hmmmmmmmmmm tadi saya bertemu dengan rakan saya yang bernama basrol..semalam dia kata dia demam..kesian la dia tapi dia demam hanya kerana bermain bola dalam hujan....nakal la basrol ni...nanti saya ajak bermain aiskrim soda...ataupun konda kondi...baru padan muka awak..tapi hari ini dia kacak la...suka saya tengok...awak semua jangan la risau dan gusar sebab saya sudah ada teman wanita......saya bukan berminat dengan kaum sejenis.....
apa lagi saya nak berbicara untuk kali ini....ala.....saya nak bertulis lagi sebab tiada kerja hendak saya lakukan ketika ini....pasaran saham pun menunjukkan tiada minat utk belian mahupun jualan.....saya hendak menceburi bidang lain la..ala nanti mak saya marah...saya anak mak....sebab saya yang bongsu...pagi tadi mak saya marah sebab saya susah hendak bangun pagi...kesian saya..saya susah hendak bangun pagi bukan kerana malas tapi saya keletihan kerana semlm saya bermain futsal...saya penat la..saya kena minum ribena glukosa la...

ha....anda dulu suka tak menonton televisyen..saya masih teringat kartun di rangkaian rtm...ala cerita tentnag sang monyet dengan sang kancil...kalau anda terlupa saya masih teringat skrip permulaan dia....pada suata hari(ayat lazim masa sekolah rendah ketika hendak buat karangan)
tinggal seekor monyet di dalam hutan.tiba tiba sang monyet ternampak sang kancil lalu berkata..."kancil..tolong la aku...dah sepuluh hari aku tak makan"...ya...anda sudah ingat kartun yang saya ceritakan..ala selepas itu sang monyet memakan cili lau telinga dia berasap........ha....anda ingatkan....

sekian sajalah..saya hendak pergi ke tandas lelaki..adiooossssssssssssssssss

3 Comments:

Blogger ruicosta said...

hiahiahia spicy meatball betul la ko ni..ape objektif blog ko arini?nak kasitau psl ko main futsal smlm ke atau psl breakfast dgn basrol(sape ni?)ooo.suka ko ek..kang aku kasitau dil kang baru ko tau

8:20 PM  
Blogger silent reverie said...

ha ada lagi satu lagu...

malam yg sepi pi pi
pak mat jual topi pi pi
topi yg koyak yak yak
pak mat jual tempoyak yak yak...

pastu dah tak ingat dah.

11:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

lagu tu cam ni..
aku yg kehilangan kaki dan juga tangan... akibat satu kemalangan
aku dihantar kehospital
diberi ubat kortal
aku dirawat oleh misi gatal

pastu dah tak ingat dah...(^_^)

12:20 AM  

Post a Comment

<< Home