Thursday, May 12, 2005

KENANGAN SILAM..

assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada anda semua...

saya skrg masih berada di pejabat saya di ecm libra securites yang terletak di wisma genting.pejabat saya cantik kerana bertemakan warna kemerahan yg garang.nasib baik saya suka warna biru kalau tidak tentu saya akan tidur di pejabat.saya tidak ada kerja skrg kerana pasaran menunjukkan tanda tunggu dan lihat ke atas pernilaian semula matawang negara china iaitu yuan.

saya skrg tgh merehatkan diri saya di meja yang yg kurang berselerak ini.saya juga sedang mendengar lagu di komputer saya dan tiba2 saya teringat lagu zaman saya muda muda atau zaman saya kecil lagi.anda masih ingat lagu lagu yg menjadi siulan anda semasa kecil.baiklah mari kita mulakan semasa saya sekolah rendah.lagu pertama menjadi siulan saya dahulu ialah lagu wings seperti taman rashidah utama dan lagu bloodshed hmmmm lagu srikandi cintaku.uisshhh terasa nak menyanyi pula la di pejabat saya skrg.selepas itu anda masih ingat kumpulan ilusi..hmmm mcm boleh tahan juga lagu dia dan tidak lupa juga kepada lagu ibnor rizal dan sheedee......lagu sheedee ialah lagu "sayang semuanya sudah terlambat"...entah la saya hampir lupa la.tidak lupa juga kepada kumpulan search iaitu isabella dan fantasia bulan madu serta gadisku....uisshh layan dulu sebab abang saya akan bermain gitar dan saya akan menyanyi dgn penuh perasan.
terima kasih juga kepada kumpulan graviti...kau salju cintaku kalau saya tak salah la....uishhh zaman itu mmg penuh perasan kerana zaman cinta monyet mula tersebar dlm hati sanubari.lepas itu muncul juga kumpulan gamma......sofea...kumpulan hmmmmmm ha..kumpulan wow..."tanpamu.....akulah yg rindu" ishh bestnya lagu itu.ha...lagu medicine pun layan gak..tika dan saat ini....lepas itu kumpalan apa ntah yg nyanyi lagu mei hwa......tapi zaman itu saya tidak ada kawan cina yg lawa kalau ada pun semua budak sekolah rendah saya tak mahu berkawan kerana mereka mkn b#b#.
selepas meningkat tahap kedua sekolah rendah...jiwang mmg tak tahan.....saya dulu selalu ada peminat hantar surat kat bwh meja saya...adusss kacak juga saya dahulu rupanya.saya layan pula lagu hattan..memburu rindu..dan juga lagu lagu spring..sampai hati dan juga selepas itu mereka popular lagu sejiwa...adus lirik menikam kalbu ..tahniah kepada mama juwie kerana lirik yg layan."pada irama ku berpesan lagu ini ditujukan kepadanya tersayang...ku ingin selalu disampingmu...tiap waktu siang melambai mlm...".layan juga kepada kumpulan mega dan juga kumpulan blackrose.....(rogus suka lagu ini bersama lagu kumpulan gersang).
zaman saya darjah enam minat pula kepada kumpalan barat..new kids on the block.....wakakakkakaka step by step.....zaman itu mereka yg membawa "walkman"akan sentiasa mendengar lagu itu dan utk menjimatkan beteri mereka akan mengulang semula lagu itu menggunakan pen atau pensil..bijak la bebudak zaman dulu.lepas itu layan pula lagu 4u2c..rap mengambil alih zaman rock perlahan..muncullah lagu fiona berserta kru..lagu sherina..adus saya tak ingat lirik la.......saya masih ingat rimau menari lagu fiona kat kelas satu hijau di vi dahulu.comel la awak masa itu.
alamak saya terlupa lagu kumpulan dinamik...."sayang secebis kenangan..cinta yg mengodai badai"ha ha layan gila la kawan2 dan juga lagu kumpulan laksaman,kris dgn tiara.......sedap betul bukan mcm lagu seperti lagu newboyz dan seven signs(zek zaidi..kwn baik hairi).

apa lagi lagu yg menjadi siulan saya masa dulu ya???nanti la saya fikir semula.saya hendak minum nescafe dimeja saya.terima kasih kepada kak mah kerana membuat air untuk pekerja di ecm libra........hmmmmm best la nescafe ini!slurrrrrrrrrppppp

p/s:
hairi-mekar di hati(may)
rogus-masih aku terasa(gersang)
rimau-fiona(4u2c)
fazly- pusara dilebuh raya(ekamatra)

16 Comments:

Blogger khairi said...

terasa cam nak pegi karaoke...

"kau umpama bunga yg mekar dihatiku..."

1:21 AM  
Blogger Fairul Nizam said...

wakakakkakaka....lagu apa awak nak layan????nanti rindu saper nak tolong awak?

1:45 AM  
Blogger kepala_angin said...

wei fairul nizam, jgn la segan2 kat blog kita. hehehe. My malay hancus, so prefer english. Depa jajah tanahairku, biar ku jajah lak bahasa depa.

Anyway, dun think i can write as good as you.

I've been to wisma genting, dulu ada project kat sana for making sure SBB system can deal w/ Y2K issues. tapi itu kisah dolu, taun 1998.

3:28 AM  
Anonymous fazly said...

oITS FAI...Sejak bile aku layan Ekamatra. Kan aku da ckp dulu, lagu kenangan aku mase skolah2 ialah Mr Os 'Oh kome, doghian da berbunga...' Ko da lupa ke? Ciss hampeh ko!

3:39 AM  
Anonymous ruicosta said...

oi fai,ko ler lyn lagu fiona dgn yap kok meng siap buat step 4u2c pastuh eja nama phy-roolz konon mcm adiekz la

7:12 PM  
Blogger jennifer said...

mwahahahah..phy-roolz..! kelakar lah awak nih phy-roollzzzz!

7:29 PM  
Anonymous shuma said...

uishhh..jiwang karat jugak ek kamu nih..ku ingatkan macho perkasa tapi lemah longlai juga jiwanya..huhu

aku pun dulu suke lagi memburu rindu, hattan..pergh tangkap cintan. eh ko tak layan rahim maarof? aku lupe seh lagu dia yg top dulu...huhu

"a day without laughter is a day wasted"

7:54 PM  
Blogger Fairul Nizam said...

kepala_angin: bahasa menunjukkan bangsa
fazly:awak bukan org perak kan?
rui costa: maner ader nama saya mcm tuh...nakal la awak nih
shuma: rahim maarof pun layan...cinta kristal kalau tak salah

sekian

8:32 PM  
Blogger silent reverie said...

saya pun meminati lagu melayu juga. tapi saya tidak begitu mengigati lagu2 melayu rock kapak seperti yang awak tuliskan.

saya suka lagu:

- jamal abdillah & ogy (kot). ala yang lagu dia..."sayang menyayang" tu.
- raja ema: angan2
- francesca peters: panoramake tropika?? (rasanya la. saya tak ingat la)

sekian saja.

8:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

phy-roolz

9:59 PM  
Blogger chics said...

sungguh kelakar awak ini

10:23 PM  
Anonymous Ah-Yue said...

hahaha.. fai .. awk lupe ek lagu.. BPR" bandar tasik selatan.. menggamit kenangan lalu".. hheh.. best tu best.. ok la say suke la baca blog awk.. awk ni memang la suke bagi perot org bergegar..

Ah-Yue

1:48 AM  
Anonymous Ah-Yue said...

hahah... saya tau saya salah nama kumpulan la.. ok la saya bagi tau yg betol ok.. kumpulan olan... hahah.(time kasih rimau)

2:30 AM  
Blogger sitiaz said...

good one!! heheheh

11:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Keep up the good work 2737 amerimedrx clarinex patanol wetrackit Bookcases furniture shelving units Effexor obsessions Best tax qualified mutual funds adult saunas irving texas wilander of tennis missouri mortgage rates for 802f20 refinance Tennis ball pickeruper Disk internals cd dvd recovery independence refinance Economics implications of debts relief to africa Parts for a bmw cd changer

4:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... film editing schools

12:02 PM  

Post a Comment

<< Home