Friday, May 06, 2005

matahari tidak muncul lagi......

assalamualaikum dan selamat petang wahai kawan kawan semua....

anda semua sudah makan ke?saya sudah makan sebelum pergi menunaikan solat jumaat..anda semua yang berjantinakan lelaki pergi ke solat jumaat???satu soalan yang bernas la utk anda semua.
sekarang ini jam ditangan saya yang menunjukkan pukul 3.12ptg.....adus mata saya layu tapi bagaimana hendak saya lelapkan mata saya dipejabat saya yang indah lagi aman ini..penghawa dingin pun menambahkan lagi kelayuan mata saya...bagaimana saya hendak menyegarkan mata saya ini??hmmmmm apa yang hendak saya ceritakan........

yahooo.....saya sudah mendapat idea......ini adalah cerita mengenai sahabat .....ada iktibar disebalik cerita ini.baiklah tanpa membuang waktu saya akan menceritakan tentang cerita yang agak lucu kalau dibaca.terimalah daripada saya.....

tajuk: Percaya.

pada suatu masa dahulu,di hutan yang tebal ada tiga sahabat yang pergi berkhemah iaitu shah, kewel dan arief. mereka ini adalah sahabat yang amat rapat serta mempunyai jiwa yang serasi kerana makan tidur dan semuanya perkara dilakukan dengan bersama.
semasa di dalam perjalanan menuju ke puncuk untuk merealisasikan impian mereka iaitu berkhemah di hutan yang di beri nama Hutan Tebal Spend Dar selama dua minggu untuk mereka mencari kehidupan sebenar mereka. perjalanan di sana memerlukan masa yang agak lama iaitu lebih kurang dua hari dan hendak dijadikan cerita yang meriah, salah seorang daripada mereka tertinggal barang yang penting didlm kereta mereka iaitu si arief.
si arief ini mmg selalu terlupa lalu dia pun berkata dgn berterus terang iaitu tertinggal barang manakala si kewel dan shah ini memang sudah masak dgn perangai si arief lalu mereka berdua iaitu si kewel dan shah menyuruh si arief ini berpatah balik seorang diri pergi mengambil barang yang ditinggalkan.

arief: jom la kita pergi bersama-sama mengambil barang itu.kitakan kan sehati sejiwa
kewel: saya tidak mahu la..saya agak kepenatan...saya tunggu awak di sini sahajalah
shah:betul itu,pandai juga awak berkata kata wahai kewel
arief:itu tak penting,janji kita bersatu hati
shah:jangan la awak buat kami sebegini rupa,awak sajalah yang pergi nanti kami tunggu disini walaupun selama-lamanya
arief:baiklah, tapi awak kena janji ya kalau hendak makan awak semua kena tunggu saya.
shah&kewel:baiklah..kami janji..alif lam lam ha

selepas sejam menunggu si arief ini tidak kelihatan lagi.....selepas sehari pun tidak juga muncul selepas seminggu pun tidak muncul juga lalu .....

shah:kewel..perut saya sudah berbunyi la wak.....saya lapar sesgt sampai mengusap perutnya
kewel:saya setuju dgn penyataan awak..saya pun lapar juga.mana pergi la si arief ini..berjanggut kita menunggu.
shah:apa kata kita makan dulu..saya tak tahan lagi....angin pun dah berapa kali keluar.
kewel:nanti apa kata pula si arief tu...nanti dia merajuk
shah:habis itu..takkan kita hendak menunggu dia,lama lama mati kebulur la kita bersama.
kewel:baiklah..mari kita makan...

baru sahaja shah dan arief hendak makan si arief keluar dari semak samun lalu menyergah mereka.
arief:hah.....saya dah agak dah awak semua tidak boleh dipercayai
kewel&shah serentak: arief...mana awak pergi
arief:saya sengaja menyorok dlm semak di sana sebab saya takut kamu habiskan makanan utk saya

tamatlah cerita saya maka anda berfikirlah sejauh mana anda mempercai kawan kawan anda...sekian..saya hendak pergi ke kedai mamak membeli cekelat.zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

0 Comments:

Post a Comment

<< Home